המטבח הישראלי – קלאסיקה של תרבות

המטבח הישראלי – קלאסיקה של תרבות

לאורך ההיסטוריה אנחנו עדים לתופעה תרבותית קולינארית מרתקת מאין כמוה והיא – עיצוב המטבח על פי סוגי המזונות המוגשים בבתים. ממחצלות הישיבה היפניות, דרך מקלות האכילה הסיניים ועד למשטחי העבודה האיטלקיים, אנחנו רואים כי תרבות העיצוב הייחודית של כל מטבח קשורה במאפייני האוכל המסורתי. בדומה למטבחים רבים ברחבי העולם, גם המטבחים המקומיים שלנו מכילים אלמנטים תרבותיים וקולינאריים מובהקים.

מטבח ישראלי – הלב הפועם של הבית

גם בישראל, אנחנו עדים להתפתחותו הניכרת של עיצוב המטבח בעוד המטבח מהווה מקור בלתי נדלה ליצירתיות, קדמה וחדשנות. העיסוק שלנו, הישראלים, בתחום האוכל הולך ומתעצם בהתמדה. המטבח הישראלי, המהווה את ליבו הפועם של כל בית, הוא מטבח עשיר וצבעוני. החל ממטבחי חצרות הבתים ההיסטוריים, דרך מטבחי הקיבוצים המשותפים ועד למטבחים המשוכללים והפונקציונאליים, אנחנו יכולים לראות בבירור את התפתחות עיצוב המטבח המלווה יד ביד עם התפתחות תרבות האוכל הענפה. בין שאר סגנונות העיצוב, מטבחים קלאסיים רבים מאפיינים את המטבח הישראלי והם אלו אשר יכילו לרוב משטח עבודה רחב, שני כיורים וארונות לאחסון האוכל והכלים.

המטבח הישראלי, עיצוב המטבח על פי סוגי המזונות המוגשים בבית - פורמג'יו מטבחים

מהם מטבחים קלאסיים?

 מטבחים קלאסיים מוגדרים על פי רוב בהתאם לתרבות ממנה הם צמחו, בעוד לכל מטבח המאפיינים הקלאסיים האזוריים שלו. ניתן לומר כי מטבחים קלאסיים מאופיינים לרוב בקווים שמרניים המשמרים את סגנון העיצוב הישן והאותנטי. במטבחים קלאסיים נוכל לראות שימוש נרחב בעץ בשונה ממטבחים מודרניים, בהם ייעשה לרוב שימוש בחומרים חדישים, בקווים סימטריים ועוד. חשוב לומר כי גם במטבחים קלאסיים ניתן בהחלט לעשות שימוש באלמנטים הלקוחים מהמטבח המודרני, כמו הצבת תנורי אפייה חדישים, מדיחי כלים ועוד. השילוב בין שני סגנונות אלו עשוי ליצור מראה מעניין אשר שומר על הקלאסיקה ההרמונית לצד חדשנות יצירתית במיטבה.